hit me!!

Tuesday, May 4, 2010

terima kasih wahai jemaah kota damansara...





ingat lagi last post aku mengenai

:: EXCITED MODE ::

x ingat? boleh la clik kat sini k.. [link]


nak dijadikan cerita, sebelum kami pergi menghiburkan diri, aku & abgBotak pergi menghambakan diri pada DIA yang ESA..

tempat penghambaan kami adalah di masjid kota damansara...

kami sampai di masjid itu tepat jam 8.15 malam..
justeru itu kami terus masuk ke rumah ALLAH itu untuk membuat persediaan sementara menanti bergema dengan merdunya laungan azan isya'..

dalam tempoh persiapan itu, kedengaran satu pengumumam yang dilakukan oleh imam masjid itu...

"pada malam ini, kita akan membuat bacaan yaasin kepada arwah adik aminulrasyid. kita mohon kepada ALLAH SWT agar rohnya dicucuri rahmat. juga kita akan membuat solat hajat untuk keluarga arwah agar tabah meghadapi dugaan dariNYA"...

tetiba hatiku tersentak.. mungkin bagi korang itu perkara yang biasa tapi ntah mengapa naluri aku tersentuh setelah mendengar pengumuman itu...mulianya hati mereka ini..walaupon laungan azan tidak kedengaran, namun bacaan yaasin yang merupakan jantung kepada Al-Quran itu cukup menyayatkan hatiku..apatah lagi terkenangkan kisah mengenai si arwah..

siapa aminulrashid???

aku tiada sebarang post mengenai dia namun disini aku sertakan link-link dari sahabat blog aku yang ada bercerita tentang arwah..


selepas pengumumam itu dibuat, aku segera mempercepatkan proses persediaan menghambakan diri pada DIA..& alhamdulillah..aku berkesempatan turut serta dalam acara bacaan yaasin atau yasinan [bahasa jawa da...] ataupon tahlil.

walau bagaimanapon, angka sudah menunjukkan 9.00 pm. aku xdpt turut serta untuk solat hajat buat keluarga si arwah..

mmm...xpe kot...aku dah join untuk tahlilan [@tahlil] pon cukup..memang lagi berkat kalau aku join solat hajat tu tapi.........
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^

********************************************************

al'lillah.... naseb baek sempat...
huh??!! aper yang sempat?

9.20 pm sempat smpai ke TGV, old wing, 1U.. (^_^)

bl kami masuk panggung, cerita pon baru jer start...xpayah kami membuang masa melihat iklan2 yang kebanyakan tentang air2 arak..huhuhuuu...


cerita yang menarik tp lemah kalau dibandingkan dengan yang pertama..

next time aku review pasal movie itu yea...

aku arek mapan disek..[sapa2 yang paham la yer.. =) ]


masjid kota damansara


4 mei 2010
4.15am


No comments:

Post a Comment