hit me!!

Friday, November 2, 2012

Bengkak kaki semasa mengandung, tanda bersalin ker?

Waa... Tak abis-abis nak post entry pasal pregnant kan..
(a.k.a nak ilangkan mengantuk sebenarnya...)

Sementara menanti manager saya yang bizi sket arini, saya pon buatlah kerja-kerja yang remeh2.. online lah, kemas itu, kemas ini, siap boleh tertidor lah sbb dah tak tau nak buat ape...huhuhuhu...Pastu secara tak sengaja, ushala kaki yang kecik ni...

‘eh, nape semacam je kaki ni...’ belek lagi kaki tu....
‘eh, dah bengkak la.....dah nak bersalin ke???’

Motif : tak sabar nak cuti bersalin, cari keje lain & resign! Hehehee...

 
bukanlah kaki saya.. (^_^)

Sebenarnya, ikut pengalaman officemate saya yang tengah dok bercuti dalam pantang tu, kaki dia bukanlah jenis bengkak semasa mengandung (macam saya la... (^_^) ). Tapi bila kaki dia start bengkak, itu adalah petanda bahawa dia dah nak bersalin. Surut je bengkak tu, bersalin la dia... Tapi, sama ke dengan saya?? Wallahualam...sebab masa Fafa, saya kena induce, jadi tak perasan tanda-tanda macam tu...

Macamana pulak dengan orang yang jenis bengkak kaki semasa mengandung? Mungkin bila surut bengkak tu, maka bersalin la dia.. MUNGKIN... Wallahulam... Tapi pengalaman maksu saya pulak, kaki dia mula membengkak setelah bersalin! Pelik kan?? Lain orang, lain hormon, lain tindakbalasnya.. jadi, situasi saya yang macamane pulak?? Bolehke samakan dengan pengalaman officemate saya tu?? Kita tunggu je la nanti... (^_^)

#Setiap malam minta jasa baik en. HB untuk urut kaki ini yang mula rasa lenguh2 kat peha... nak bangun pon susah jer, apalagi berjalan.... (-_-) Badan-badan pon asyik lenguh2 jer.. nak angkat Fafa ke bantal dia pon macam nak putus urat je...


No comments:

Post a Comment