hit me!!

Friday, November 2, 2012

Memang la salah saya tapi........

Semalam p check-up untuk 34weeks.. smp klinik lambat sket..

1.00pm        – kua ofis
2.10pm        – smp rumah
2.10-3.00pm – solat, masak, makan
3.10pm        – smp rumah abah, amik fafa, tunggu erin bersiap
                       * sbb erin xboleh siap awal, abah xde p layat. Fafa xleh kena tinggal sorang2..
3.35pm        – p klinik, tapi tertinggal buku fafa. Patah balik untuk amik buku Fafa.
4.00pm        – smp klinik

Doktor yang sangat memahami,
Doc : “kenapa lewat?”
Saya : tersenyum je..
Doc : “Sebab ujan kan?”, tersenyum..
Saya : “Doc, arini saya nak scan boleh x, sebab nak tengok baby saya ok x. 2minggu lepas check & nurse ckp baby kecik sket sbb std ukuran perut ialah 32cm tp perut saya cuma 30cm.”
Doc : “Baiklah, kita jumpa nanti”, tersenyum lagi.

Sementara saya selesaikan urusan saya, p check air kencing, check darah (sebab HB saya kan bottom line) & p jumpa nurse. Doc yang baik ati itu sibuk melayan Fafa, dokong Fafa, main dengan fafa, bawa pusing 1 klinik lagi. Sebab tinggal saya sorang je patient kat klinik tu & doc itu memang tersangatlah suka dengan baby. Memang tabiat dia akan cari baby sementara tunggu patient. Itu sebabnya abis Fafa ‘dijaja’ 1 klinik oleh doc itu.

4.40pm – ‘ditauliah’ dengan nurse.

Nurse : “Scan lagi 2 minggu, jadi xyah jumpa doc la..”
Saya : “Tapi td dah bgtau dia nak scan arini.”
Nurse : “Nanti saya tanya doc balik. Ok, pesanan arini sama jer dengan yang sebelum2 ni yea..makan banyak protein...bla..bla..bla..”
                *cara dia mcm nak settlekan cepat tp tetap meleret2 lagi......

4.50pm – doc menjengah bilik kami bersama Fafa.

Nurse : “Doc, patient ni nak scan arini. Tapi lagi 2 minggu dia dah 9 bulan. Doc nak scan arini @ lagi 2 minggu?”
Doc : “Dia dah cakap dengan saya tadi. Boleh je kalau nak scan arini”, dia tersenyum lagi.

Nurse kembali membebel-bebel. Pastu dia merungut...
"Scan lagi 2 minggu kan boleh... dah pukul 5. Doc nak tunggu awak lagi, nanti anak awak nak cucuk lagi..”
*Saya tau memang salah saya & memang terasa bila nurse sound macam tu tapi kalau nurse tu xbebel2 smp 20min, xla lama mcm ni..
Saya : “Okla nurse, lagi 2 minggu je saya scan. Nanti saya bgtau doc.”

Lepas bagitau doc yang saya cancel scan sbb takut dia tunggu lama, saya bawa Fafa p cucuk pulak. Lepas Fafa kena cucuk, doc offering me!

Doc : “Last decision, nak scan x?”
Saya : “Xpela, doc nak balik dah.”
Doc : “It’s ok. Cepat kalau awak nak scan..”
Saya : “Okla, scan kejap.”

Time tu dah pukul 5.10pm.
Pas cot cet cot cet dengan doc, saya terus balik tanpa pandang bilik nurse......

Saya akui memang salah saya tapi consideration doc itu amatlah saya hargai... Dahla muda, hensem, baik pulak tu.. Thanks a lot Doc!! I’m very appreciate it!!!

Al’lillah, baby dalam perut saya ok.. Memang agak kecik sket tp ok lagi sbb Fafa dulu pon xla sebesar mana masa dia keluar dari tummy ni.. (^_^)

Kata-kata doc, “As long baby actively moving, baby is in great condition. Kalau dia bergerak sket @ x bergerak, terus pegi hospital.”

Air ketuban pon normal, so kurang risiko untuk Oligo macamane Fafa dulu. Masa Fafa, sebab Oligo lah, saya kena induce sampai 3x (max).huhuhuu..

# Lainkali, smp klinik sharp ea..... – pesanan nurse.

No comments:

Post a Comment