hit me!!

Friday, November 30, 2012

Tabahkan Hatiku Sepertimana Engkau Tabahkan Hatinya


“Kenapa abi mereka buat macam tu? Tak patut..(&#@**-perkataan yg agak kasar xdapat sy paparkan) “
"Semuanya dengan izin Allah..insha Allah ada hikmahnya.."jawab sy

Adawiyah & Aisyah yg sedari tadi elok bermain dengan tangan mereka tiba2 menangis memberhentikan wanita tersebut daripada terus menyuarakan perasaan tak puas hatinya terhadap bapa si kecil..


Saya mengambil Aisyah lalu diletakkan diriba manakala menggendong Adawiyah,memujuk mereka. Bukan kali pertama perkara seperti ini berlaku..bahkan sudah acap kali setiap kali si ayah dicemuh. Adakah mereka faham? wallahu a'lam..


Tapi menitis juga air mata setiap kali mengenangkan peristiwa pahit sewaktu Adawiyah dan Aisyah berada dalam kandungan. Si abi dengan lantang menyuruh kandungan tersebut digugurkan.. Bagai tercabut nyawa dari tubuh mendengar ayat tersebut. Sudahlah hampir setahun menunggu kelahiran si permata hati.. Tapi rupa2nya kedatangannya tak disukai sang abi..


Melihat kebesaran Allah dalam semua takdir ini..
Subhanallah..
Walaupun kedatanganmu xdisenangi abi pd permulaannya tapi si anak ini seolah2 membela abi mereka..
Subhanallah..
Hebat tarbiyah Allah dalam memberikanku lebih byk pengalaman dalam usia setahun jagung ini..

Teringat lagi ketika si anak menangis pd malam harinya.. Selepas puas memujuk dgn ayat Quran & zikrullah.. Tangan menggapai kain pelekat si abi lalu menyelimutkan mereka dgn kain tersebut sambil terus berzikir memujuk agar berhenti menangis..
Alhamdulilah..
Dgn kebesaran & kebenaran Allah..si anak berhenti menangis..

Tapi xpula si ayah datang menjenguk si anak.. Alasannya saya xmemberi izin.. Itu jugalah kata keluarga sebelah suami..
Allahu Allah..
Fitnah apakah ini? Bila pula sy xizinkan? Hnya sy xmahu berjumpa dengannya tp xpernah mnghalang & memutuskan perhubungn antara anak dan ayah..

Ini kisah si kembar kecil yg saat ini berumur 3 bulan 15 hari..bagaimana pula anak2 suami dari istri2 yg lain?

 Photo: "Kenapa abi mereka buat macam tu? Tak patut..(&#@**-perkataan yg agak kasar xdapat sy paparkan)

"Semuanya dengan izin Allah..insha Allah ada hikmahnya.."jawab sy

Adawiyah & Aisyah yg sedari tadi elok bermain dengan tangan mereka tiba2 menangis memberhentikan wanita tersebut daripada terus menyuarakan perasaan tak puas hatinya terhadap bapa si kecil..

Saya mengambil Aisyah lalu diletakkan diriba manakala menggendong Adawiyah..memujuk mereka. Bukan kali pertama perkara seperti ini berlaku..bahkan sudah acap kali setiap kali si ayah dicemuh. Adakah mereka faham? wallahu a'lam..

Tapi menitis juga air mata setiap kali mengenangkan peristiwa pahit sewaktu Adawiyah dan Aisyah berada dalam kandungan. Si abi dengan lantang menyuruh kandungan tersebut digugurkan..bagai tercabut nyawa dari tubuh mendengar ayat tersebut. Sudahlah hampir setahun menunggu kelahiran si permata hati..tapi rupa2nya kedatangannya tak disukai sang abi..

melihat kebesaran Allah dalam semua takdir ini..subhanallah..walaupun kedatanganmu xdisenangi abi pd permulaannya tapi si anak ini seolah2 membela abi mereka..subhanallah..hebat tarbiyah Allah dalam memberikanku lebih byk pengalaman dalam usia setahun jagung ini..

teringat lagi ketika si anak menangis pd malam harinya..selepas puas memujuk dgn ayat Quran & zikrullah..tangan menggapai kain pelekat si abi lalu menyelimutkan mereka dgn kain tersebut sambil terus berzikir memujuk agar berhenti menangis..alhamdulilah..dgn kebesaran & kebenaran Allah..si anak berhenti menangis..

tapi xpula si ayah datang menjenguk si anak..alasannya saya xmemberi izin..itu jugalah kata keluarga sebelah suami..Allahu Allah..fitnah apakah ini? Bila pula sy xizinkan?..hnya sy xmahu berjumpa dengannya tp xpernah mnghalang & memutuskan perhubungn antara anak dan ayah..

ini kisah si kembar kecil yg saat ini berumur 3 bulan 15 hari..bagaimana pula anak2 suami dari istri2 yg lain?
 Sumber :: FB :: Nur Atika Mohd Haris  
Blog :: Rabiatul Adawiyah        

Tengah berjalan-jalan menjelajah blog, secara tidak sengaja terbaca mengenai ‘Ustaz Razis’. Paparan mengenai beliau pernah dikeluarkan di Metro Ahad. Waallahualam kerana saya amat jarang sekali membeli Metro Ahad. Jadi, berkemungkinan bahawa saya ketinggalan membaca berita tentang ‘Ustaz Razis’ ini. Amat ramai para blogger yang mencemuh si ‘ustaz’ ini. Saya yang tidak tahu asal usul cerita tidak mahu menemplak menambahkan keaiban orang lain. Biarlah mereka yang lebih mengetahui dan mengenali berbicara tentang ini.

Jadi apa yang ingin saya kongsikan bersama adalah antara status yang pernah disuarakan oleh salah seorang isteri ‘Ustaz Razis’ ini. Luahan beliau amat meruntun kalbu saya & mengajar saya tentang ketabahan menghadapi liku hidup ini. Ia juga mengajar saya kesyukuran tentang kebahagiaan yang sedang saya kecapi ini yang mana selalu saya perlekehkan dengan pelbagai cara... Astagfirullah al-azim...

* Syukur alhamdulillah 'Ustaz' ini telah ditahan. Laporan : Harian Metro 27 November 2012

# Cuba untuk belajar mensyukuri dengan nikmat yang sedang/telah diberikanNYA... amin...


No comments:

Post a Comment