hit me!!

Friday, August 3, 2012

Astagfirullah al-azim.....


Ya ALLAH ya Tuhanku…..
Berilah aku petunjuk.. Aku terpaksa bekerja disini demi membantu suamiku mencari rezeki.
InsyaALLAH rezekiku ini halal tp berkat kah ia? Permudahkanlah aku dalam usaha mencari rezeki lain..
Semua orang melihat aku kerja dengan senangnya.. Al’lillah, dengan kejaya yang professional, dengan gaji 2k+, aku dapat membantu suamiku mencari rezeki untuk kami sekeluarga. Namun, bekerja dgn syarikat bukan seagama membuatku bertanya tentang rezeki ku ini. Ya… pejabat yang tiada surau untuk solat bukanlah alasanku untuk tidak bersembahyang namun apabila waktu rehat dari 12.30 hingga 1.30 menyukarkan serba sedikit jadualku harianku. Sesekali dua bolehla kita pulang lewat untuk menunaikan rukun islam yg utama ini namun apabila kita pulang lewat tiap hari?? Pasti ada notis. Aku akui bahawa aku tidaklah sekuat mana untuk berdebat mengenai isu ini & meletakkan jawatan dengan alasan ini kerana aku takut tidak mendapat pekerjaan yang lain….Peluang mencari pekerjaan yang lain semakin menipis dengan kehadiran sikecil dalam perutku ini yang semakin membesar.. Haruskan aku pasrah dengan rezeki ku ini??

Astagfirullah al-azim………………………………..
Ya ALLAH, kuatkan imanku, semangatku untuk menghadapi setiap cabaran Mu.  Berilah aku petunjuk agar aku lebih yakin untuk menempuh  setiap dugaan dalam mencari rezekiMU yang halal lagi berkat.. Tiada gunanya pangkat besar, gaji tinggi kalau tiada keberkatan. Tiada gunanya berpuasa penuh sebulan sekiranya meninggalkan rukun islam yang pertama. Bagaimana dengan anak dalam kandungan ku ini? Belum sempat lagi aku memperdengarkan alunan quran dari mulutku sendiri. Malah, sejak dari dalam kandungan ini, sudah ku ajar meninggalkan sembahyang..

Astagfirullah al-azim………………………….maafkan umi sayang………

# aku tak mampu meneruskan lagi rintihan ini. Ya ALLAH, permudahkanlah segala urusanku dalam usaha mencari keredhaanMU.. amin..~~

   

 


No comments:

Post a Comment