hit me!!

Monday, November 15, 2010

aku yang xnak kurus lagik!!!!!!!!

 di suatu malam.....
"sayang, nah. baca ni...."

"TIPS MENGURANGKAN BERAT BADAN SECARA SIHAT MENJELANG HARI PERKAHWINAN"

wa.....perli ape?
perlu ke kurus lagi cik abang sayang?? mmm..
cukupla... xnak kurus lagi!
aku xnak keding...!

pelik ke?hehee..aku tau..menjelang je perkahwinan pasti si gadis sibuk menguruskan badan, mengurangkan berat...tapi tidak aku...cukupla dengan badan aku yang sedia ada. tidak obses pada kurus..al'lillah...tidak menyeksakan diri aku..aku masih boleh enjoy menikmati segala kenikmatan yang diberikanNYA terutama bab makanan. YES! hehee..

sememangnya hidup bukanla untuk makan, tp makanan yang mampu 'membahagiakan' kita amat penting sebab kita rasa puas bila menikmatinya. itula prinsip aku! selagi xpuas dengan makanan yang melalui anak tekak ku ini, pasti aku akan makan, dan makan lagi sehingga dapat menyenangkan tekak aku.. mungkin sebab ibu selalu berpesan, jangan berkira tentang makanan. selagi ada selera, ada rezeki, hadapla.. cukupla sekadar rasa, buat syarat.

itula petua untuk kurus sebenarnya.... makanla apa yang kamu rasa nak makan. bila kamu dapat rasa waima secubit, kamu akan rasa kenyang mindly... jadi, kamu tidak akan rasa tertekan sebab terpaksa makan benda yang kamu xsuka. cukup sekadar BUAT SYARAT k! itu petua utama.. kalau niat memang untuk MENTEKEDARAH, aku xboleh nak tolongla....

Petua lain, paksa diri untuk makan kadar yang sedikit. aku ulang balik, makan/rasa BUAT SYARAT je tau! bukan niat untuk sendatkan perut!! kalau masih rasa xpuas, makan la benda yang berkhasiat macam buah ke..kalau xboleh blah juga, minum sampai korang KEMBONG! ye, minum sampai kembung! kan elok minum air yang banyak tiap ari....paling kurang 8 gelas tiap hari.


 eh, buntal? kembung macam buntal..hehehee...


 hahaaa....


cute giler!!!!!!!!!


al'lillah aku dikategorikan dalam metabolisme yang x menentu. pelik?? aku pon pelik.lalalaaa... aku pon xtau nak klasifikasikan metabolisme aku ni kat mane sebab badan aku senang naik, senang turun. Kalau metabolisme tinggi, berat badan yang susah naik & kalau metabolisme rendah, berat badan susah turun. jadi, aku kat kelas mana ea??? no idea!

sampai suatu tahap, aku rasa macam bela hantu lapar dalam perut aku. dalam tempoh seminggu, aku makan dinner twice. TWICE!! kali pertama selepas maghrib, kali ke2 kol 10malam. Dinner ok, bukan supper! dan makan nasi sebab perut aku yang lapa giler!! tapi yang aku musykil untuk tempoh seminggu tu, berat aku maintain 44kg je.. walaupon adakala aku akan terus tido lepas makan kol10 malam..musykil??? aku lagi musykil..huhuu... al'lillah seminggu jer benda tu berlaku..kalau x, maunye seminggu 5kg beras aku makan sorang..huhuhu..

sesungguhnya selera makan mahupun berat badan aku sukar diramal...maka, aku cuma ikut flow jer.. kalau berat aku berlebihan, aku akan control makan [sebenrnya payah sebab aku memang dah manjekan perut aku untuk makn tiap kali lapa walaupon berat over2...huhuhuu...]. kalau berat badan aku berkurangan, memang berganda la aku makan... happy nyer hidup aku...lalalalaa....

Faktor kejadian?

Kemungkinan2 mungkin disebabkan aku jadi rider tiap hari sejauh 80km (pergi + balik keje). pergi sejam, balik sejam..itu belom aku rempit lagi... aku andaikan teori aku ini sama macam teori F1.. boleh ker?? lalalaaa........~~~


*dah lama aku nak cari iklan ni..heheheee....





boleh terima dek akal??? hehehe....

No comments:

Post a Comment