hit me!!

Tuesday, January 12, 2010

:: moto vs keta, aduhai........ ::

hhmmm....rajinnyer aku memblog arini...huhuhuuuu....

byk idea aku sebenarnyer tp disebabkan kemalasan yg melanda, aku peram2 jer idea2 aku tu....
arini aku nak condem org leh x???

focus :: driver keta yg xpernah bw moto di jalanan...
[kira driver yg xpernah melalui zaman mat/minah rempit la...]

maaf kpd sesiapa yg terasa la ea...bukannyer aper, sbg penunggang motosikal yg comel lote [ahaks... comel ker???? ], aku seringkali di 'buli' oleh para drivers ni.....

arrgghhhh!!!!!!! tolong la respect pada penunggang motosikal wahai tuan- puan sekalian...
firstly aku rasa melalui pengalaman aku sendiri la....

aku akui yg aku mmg suka mencelah di tgh2 jln [2 lane road laa..] daripada berada di bahu jalan..sbb?? utk mengelakkan diriku dr kena langgar lari.. =) especially utk jln yg sempit la...

so,adala suatu ketika ni kat trafic lite..lampu tgh merah kot time tu...pastu ada la sebijik keta ni landing keta dia agak ketengah jalan..jalan dah la sempit...aku xleh potong ikut bahu jln [sbb yg kecik aku, bukan moto aku..].. kereta yg sebelah kanan dah bagi laluan yg maksima kepada aku namun aku tidak mendapat kerjasama dr pemandu yg kiri ni...aku pon mainla high beam dgn harapan agar pemandu tu akan beralih ke kiri sket.. malangnyer, dia makin beralih ke kanan...

mangkuk pny pakcik.....!!! dahla maghrib, perjalanan aku menuju kerumah masih jauh...xkan xleh consider dgn aku, seorang perempuan...mmg membarakan perasaan aku...lagi satu hal, aku berada 100 meter dr traffic lite [kira aku stuck kat blakang keta pakcik tu kat tgh2 jln, bukan berdekatan lampu isyarat.agak jammed sket kat traffic lite time tu..] nasib baik aku masih mampu bersabar..klu x, mau kemek pintu dia aku terajang... atas kesabaran aku, traffic lite agak cepat berubah warna [mungkin aku 'leka' melayan perasaan bengang aku tu kot...] huhuuu..
apalgi, aku terus pecut 100km/h smp semua keta yg aku potong xdaya nak potong aku kembali...[sempat juga aku 'menghimpit' pakcik tu dikala aku memotong keta dia...peduli aper klu akujatuh time tu...sakit ati pny pasal..al'lillah xde paper yg berlaku.. =)]

jadi, aku minta la sgt2 agar para pemandu dimalaysia, marila kita menghormati antara 1 sama lain...samada pemandu keta/lori/van juga penunggang moto..

aku akui ada segelintir pemandu2 rempit ni agak kurang ajar di jalanan tp tgkla waktu & keadaan..klu dah time pergi/balik keje/class, xkan diorg sesuka hati nak merempit..lgpon, dgn memberi laluan kepada penunggang moto ni dikala waktu puncak, insyaALLAH akan melancarkan lg perjalanan korang..klu korang sendri 'blok' budak2 moto ni, xke jalan belakang korang akan sesak semakin teruk dan senang lenang jer korang dapat makian bukan sahaja dr budak2 moto ni tp dr driver2 keta kat belakang tu......
get my point???? pk2 la.....


No comments:

Post a Comment