hit me!!

Sunday, December 13, 2009

count till three... u will SMILE.......!!!!!!!! =D

contest datang lagi.... hoyeayy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kali ni berkaitan 3.....


3? kenapa dgn 3? korang boleh baca details kat bawah...byk bnda menarik tentang 3 ni....
firstly aku nak highlight no 3 dlm pelbagai bahasa dimulakan dgn bahasa ibunda aku, bahasa jawa..[ xfasih pon berkata2 dlm bahasa jawa... huhuhuuuu... ] ;-)

telu = jowo
trois = french
kolme = finnish
san = japan
drie = dutch
tre = italian
три = russian
tres = spanish
three = english
tiga = malaysia


sbb utama aku pilih 3???????

syarat peraduan ::

1- Mestilah berumur 3 tahun dan keatas.[of course]

** ni la sbb utama aku pilih 3... =)

2- Senang je. Copy paste ayat di bawah dan isikan di laman blog korang dengan membuat satu entri baru. Ringkas pun x kesah. Lagi ringkas dan santai, lagi bagus kot:[done]

Hai. Kawan saya nama Adney ada buat contest. Contest dia ni pelik sikit. Apa yang saya tahu saya join saja dan saya kompem-kompem dapat hadiah. Dapat TOPUP FREE, dapat DUIT FREE, dapat TEMPLATE FREE.

Kalau nak tahu lagi pasal contest ni boleh rujuk sendiri di laman blog saudara Adney sendiri di sini.


pastu ada 3 aspects akan dilihat utk pemarkahan..

:: 3 perkara dlm pemarkahan ::

1- Tajuk Entri Paling Kretif akan dapat markah lebih. Maksud kretif kat sini bukan yang pelik-pelik, tapi dapat membuatkan pembaca berasa teruja untuk membaca.

** creative ker? aku pon xtau..heehee..tp sbb aku suka dgn no 3 ni, aku pon letak la 3 [ pon xtau knp suka dgn 3..heheee.. =)]. disebabkan peserta perlu 3tahun dan keatas, aku pon highlight 3... ;-)

2- Menyelitkan gambar dalam entri. 1 saja pun da cukup. Apa gambar yang korang nak letak. Letaklah, ikut kekretifan korang sendiri lah kan. Bahan je mana-mana yang korang suka asalkan bukan gambar lucah. Itu saja.

**gmbar pon menunjukkan 3...lalalaaa...~~~~

3- Dan kalau korang ada mende lain yang nak ditambah, tambah lah. Asalkan tidak terlalu lari dari konsep dan maksud asal contest. Kretif ni meluas, aku x boleh terlalu mengekang dan memberikan definasi dan rule yang tetap. Ianya semua dari hati dan pemikiran kretif korang. Jadi happy contest!

** bnda lain nak tambah? ada jer..... ;-)

3 fakta menarik tentang 3...

:: 3 akan membuat kita lebih ceria... buktinyer? cuba klu korang angkat tepon, pandang cermin dan sebut "tige"......for sure automatically korang akan tersenyum & ceria....syaratnyer kena pandang cermin tau...klu nak but three.... pon boleh juga.... =)

:: selain itu, ms korang nak buat gambar passport, msti korang xtau nak senyum mcmaner kan????petua dr lecturer aku, "u count untill three...one, two, three....n u will smile..." =)

korang nak kira satu, dua, tiga pon leh gak... [tp 3 tuh jgnla diucap dgn bahasa baku, lain kang jadi nyer...huhuhuuu...]

:: adiah pon ada 3 +1.... tempat pertama & kedua ada 3 items of present..
terdapat juga adiah2 yg terlibat bernilai RM30... jadi,peraduan ni mmg byk bermain dgn angka 3... [suker..suker...suker... =D ]....

so, that all utk entri ni...maaf la klu terpanjang lebo la plak.... =)


No comments:

Post a Comment