hit me!!

Saturday, December 5, 2009

[ k u r u s - g e m o k ]



sajer aku jalan2 tgk blog org lain...then aku buka la blog mereka ini [puan pja & puan ciare ]... masing2 sibuk bercerita pasal gemok sedangkan diorang x gemok maner pon... =) [aku rasa aku lagi berganda2 gemok + pendek klu nak compared dgn depa.. huhuhuuuu...] maka, kali ni aku nak bercerita pasak gemok & kurus.... =)

bagi aku ghemok=berisi=chubby masing2 mempunyai maksud tersendiri.. aper yg aku cuba tafsirkan disini, benda tu adalah subjective.. ia bergantung pada individu utk pengertian maupon tafsiran secara fizikal... ada yg baru naik berat sket, dah risau diri gemok...

bagi aku? haku maintain... heehheee... [abg botak complain gemok br risau..huhuhuuu..] actually aku xkisah sgt pasal gemok mungkin disebabkan barat aku yg senang bertambah & berkurang... within a week / 2 weeks, setakat naik/turun 1-2kg tu perkara biasa.tu yg aku mlas nak timbang.mkn lebih sket naik, xmakn, turun la sjet [wlupon lately ni susah sket nak turun..huhuhuuu..]. aper yg penting bagi aku, xkisah gemok tp yg penting sihat... sbb adala beberapa org disekeliling aku, bdn kurus tp mak aih..kolestrol tggi...tu yg buat aku cuak tuh....sbb kolestrol aku agak tggi gak la..[itupon laporan perubatan 4 tahun lepas..huhhuuu..dan aku agak kolestrol aku makin tggi & tggi... =( ]

my alternative? skrang ni aku tgh amalkan pengambilan olive oil.. adala 2 sudu within 2weeks..huhuhhuu... wlupon pon kecil&sedikit tp aku tetap rasa effect dia.. main effect on my digesting system la..so, aku nak proceed ke pengambilan yg kerap sket la... harap2 menjadi & berjaya... =) gambatte!!!!

y? berdasarkan research oleh housemate aku ni..[ bettYone ]. byk kebaikan lain yg boleh kita rasai dgn penggunaan olive oil.tp aku rasa, itu bergantung juga pada individu. penerimaan individu terbabit terhadap olive oil tu...

aku ghemok ker? ya... the fact, aku semakin GHEMOK...!!! huhhhuuu...


F A C E


5 tahun yg lepas kut..
kecilnyer rahang muka aku..



same day....




ni time rayer baru2 ni....
naik sket la....
huhhuuuuu...



ini?
26 nov 2009

GHEMOK!!!!!!!





B O D Y


3 tahun yg lepas...



last year...


last year...


time dinner baru2 ni....
oct 2009



ni?
30 nov 2009

GHEMOK + PENDEK !!!


ingat lagi pantun slalu cikgu silat aku mainkan untuk aku...

" anak semut makan gula...,
dahla pendek, gemok pula...."


waaa.................

aku nak kurus sket...... ;-( [sket je la...;-) ]
kurus sgt kang kena reject dgn abg botak...
lg haru...............


nak petua lain utk kurus....please.....

4 comments:

  1. mari samer2 kiter menyihatkan bdn kiter ea..... huhuhuuuu... =)

    ReplyDelete
  2. Salam knl sis...
    mama nisa kasik petua kt nisa, jgn skip b8fast n makan maknan yg byk zat... kalo x byk zat tu punca kgmokn... :P

    ReplyDelete
  3. hye nisa... salam kenal....
    actually sis pernah amalkan "dolu2"... mkn ontime dlm kuantiti yg sket.. klu lapo between meal time tu, sis mkn la biskut, roti, buah.... la ni mcm susah plak nak control slera ni... once dah stat mkn, mmg sentiasa mulut ni nak mengunyah jer.... huhuuu... =(

    ReplyDelete