hit me!!

Monday, March 1, 2010

DIVA ker?????...... klu memanjakan diri....



topik arini berkaitan dgn memanjakan diri... bukannyer aper, kdg2 org salah tafsir dgn diri kita..kita bukanla demand yg always to demanding cuma kdg2 tu terpaksa demand utk memanjakan diri...
urghh.. mesti korang pening dgn ayat aku kan??? heehehhee..

mcm ni la...umpama, korang lepak 1 kedai ni..tetiba korang teringin nak mkn sesuatu yg ada kat kedai tu [utk memanjakan perut korang lah.. (^_^) ].

tp.....secara SENGAJA org kedai tu tukar order korang...aper reaksi korang???msti korang naik angin kan?? tp klu secara xsengaja?? korang xkesah ker dgn hidangan yg sama skali tidak menepati selera/keinginan korang tuh??

klu aku, sengaja/xsengaja, slagi bnda tu xmenepati selera aku, aku tetap akan minta sepertimana yg aku pesan wlupon dia terpaksa msk yg baru...highly demand??? xla highly sgt kot sbb aku memang slalu memanjakan diri aku dgn makanan..klu brg [baju,kasut etc], aku xkisah sbb mak aku pernah pesan..' slagi ada nafsu nak mkn & ada rezki tu, mknla wlupon sedikit..'..

lainla klu kedai tu dah bgtau awal2 order tu out of stock...ni, stock byk lg, sesuka ati nak tukar order aku...

korang xpernah?? aku dah byk kali kena...

yela, aku minta stuffed crust tp dia cuma bg xtra cheese. apalgi, mmg aku sound balik la...sesuka ati jer tukar order aku without any reason...dah la tyme tu aku mmg teringin giler nak mkn stuffed crust.. huhuuu..

pastu, 1 lg kes..aku mkn dgn abgBotak. kitorg mmg sengaja order lebeh sbb kitorg suka mkn lauk tu..pastu boleh pulak dia anta dgn amount yg sket.. reason :: 'byk sgt lauk tuh..'
uuuiihh..mmg sengaja bikin ati panas...abis kena cuci la waiter tu kat situ...

laser?? aku?? kadang2 jer xde insuran [mak aku kata la]...huhuuu..tp ati baek...[ahaks!! heheee.. ]

bukannyer aper, aku lebih suka memanjakan diri aku [ dr segi makanan la..].bl xdpt bnda tuh, perut aku xkan puas mkn...mcm ada sesuatu yg kurang..aku akan mkn lebih byk utk puaskan tekak aku ni..jd, baik aku mkn/rs wlupon sket asalkan tekak aku puas, bukan perut ku...huhuuu..




iklan seketika.... cuci mata dgn pemandangan cantik.. [ antara yg aku suka.. ]
aku suka tgk bnda cntik, xkisahla paper pon..[wlupon buruk pd pandangan org lain..ada aku kesah?? mata aku...lalalalaa..~~ ] =)






mmm...nyaman x rasa nyer klu korang tgk gmbr kat atas tuh?? rs fresh kan?? sejuk...huhuhuu..aku suka sgt hidu bnda yg segar..so, mmg stiap pg aku akan buka jendela seluas2nye utk hirup udara pg..mmg segar, menenangkan minda...

adala suatu ketika aku di hostel..aku buka tingkap pas sembhyg subuh [biasala tu..]..n then, ada la member aku lena dibuai mimpi..nak dijadikan cerita, bilik kitorang berhampiran jalan raya.apalgi, bunyi2 moto/keta menembusi bilik kami..apalagi, bising kwn aku tuh sbb xleh tdo..dia suh aku tutp tingkap bia bunyi tu xmasuk telinga dia.. aku? peduli aper...dr aku sesak nafas bau pekong dlm bilik, baik aku buka tgkp...pastu aku pura2 tido, buat2 xdgr leteran dia..sapa suh ko bgun lmbt2..padan muka ko...huhuu..[ akhirnye aku mmg btol2 tertido.. nasib baik aku mmg leh tdo dlm keadaan bising.. ]...


kesimpulan nyer, mmg xsalah utk kita demand, utk kita cerewet cuma mungkin yg salah adalah cara kita utk toleransi dgn situsi tu...janganla jadikan laser aku tu sbg ikutan..huhuuu..


:: pasal makanan tu, klu aku dah lapa sgt, mmg aku bedal jer..xla ngada2 nak demand.. =)
:: nasib baek waiters tu xkenakan aku balik bl aku bising2...klu dpt buku bertemu ruas,mmg abisla rosak hidangan yg aku inginkan tuh..mau nyer aku balik rumah, trus cirit-birit..huhuuuu...



2 comments:

  1. woohh!!!gengster jugak si comel ni upenyer..hehhe

    ReplyDelete
  2. hahaaa.... sbb kita 'comel' la kita kena meng'gengster'kan diri kita..klu x, mmg abis kena buli...hehehee..

    :: comel ker?? [ahaks!!] kecik jer kot...huhuu.....btw, thanks for the comment... (~_^)

    ReplyDelete