hit me!!

Thursday, October 21, 2010

hari yang malang


mmm…hilang mood aku arini..

dah la semalam kena tegur pasal kantoi aku buka facebook. Ah so tu la…hampeh tol..terus dia report kat boss & senior engineer aku.. kurang asam betol..dah sound aku cukupla. Pandaila aku nak sedar.ni x, dia p terus report. Bahaya nih..tempat keje lama pon dah jumpa ah so kaki report. ingat boleh lari tapi kat sini pon ada juga rupanya. Huhuhuuu……hampeh betol la…



ok, itu cerita semalam. Cerita arini lagi dasyat. Best jer pagi tadi aku langgar motor orang. padan muka orang..padan juga muka aku sbb kaki aku luka sket.sket jer, tarak hal la. Tapi tensen la sebab arini aku bawa motor mak aku.kalau motor aku sendiri lain la cerita.nasib baik motor mak aku xde pape. Sampai la ni aku xcerita kat mak aku… nak cerita ker? X kot…huhuuu..




Ok, mula dari awal…

Pagi tadi mak aku pinjam motor aku nak pergi rumah pakcik aku. Motor buat hal pulak. Pagi tadi pulak dia nak pancit.tapi syukurla. Terkena pancit kat tengah jalan, xke aku yang lagi naya.huhuu.. kemudian aku pon gunala motor mak aku pergi kerja. Punya la syok bawa motor sambil dengar lagu yuna. Tup tup…kat persimpangan nak masuk highway federal, adala mamat, eh, pakcikla (lingkungan lewat 30-an) main cilok2. Biasala motor dalam jammed.dah tu, dia nak cilok masuk ke jalan aku, tapi xtengok aku. Aku pon xperasan sebab moto mak aku rendah.aku pon dah la xcukup inci. Apa lagi, memang xsempat brake. DUMMM!!!!! Tayar motor mak aku belasah tayar dia. Nasib baik antara motor kami je.kalau kena kereta orang lain pon, pakcik tu la bayar. Salah dia, bukan salah aku.. laju juga la aku bawa.rasa 60km/h gak la dalam keadaan jammed tuh.



Dia minta maaf, then blah macam tu jer. Memang xberhati perut betol. Dah la aku perempuan, arini aku pakai baju kurung (nasib baik kain aku terkawal), langsung xpelawa p klinik ke, bagi sket ganti rugi ke.ni blah macam tu je. Naper aku xminta? Dah la sakit jatuh motor, trus blur aku jadinya.. pastu barula aku terpikir jahat. minta ganti rugi kat dia..tapi moto mak aku xde pape sebab aku langgar tayar dia. Harap2 rim dia bengkok la.. (kejam x?hahaaa..) lantak la!!!! dia lagi kejam terhadap perempuan!



 

Dah la on the way pergi keje tadi pon kena himpit dengan india.bawa motor x menentu, kejap kiri, kejap kanan.bila aku nak potong kebetulan dia menghimpit kearah aku. Dah tu, dia pulak marah aku.ishh…memang aren betol la! Dah tu saja bawa laju, potong aku.depan aku bawa slow je. Memang maki jer keje aku arini. Lagi 1 bnda. Pai tadi juga la benda ni terjadi. Mas aku bawa motor, ikut belakang lori. Lori tu ada langgar seketol besi. Entah besi apa tapi padu la.melantun kena moto mak aku sebelum kena lutut aku. Nasib baik aku pakai knee guard kat lutut aku ni.kalau x, mau luka lutut aku ni.




mmm.. panjang lebar aku membebel arini. Agak malang juga la nasib aku pagi tadi. Harap2, balik nanti aku kan bernasib jauh lebih baik dari pagi tadi..amin…~~





2 comments:

  1. alahai...ciannye kwn sy ni....tq ar sbb post kt cni....terubat rindu.

    ReplyDelete
  2. heheee...curi masa waktu bekerja..facebook xleh nak buka...
    sebab tu layan blog je la ni...huhuhuuu.....
    neway thanks mawar....

    i love u!!!!!

    ReplyDelete