hit me!!

Wednesday, October 3, 2012

5 sebab kita berblogging.. (kita ke??)

Assalamualaikum...

Hye u olls....
Dah lama saya tak blogging..
On-off-on-off-on-off-on-off-on-off
Huh... *sigh*
 tiada alasan lagi.. a.k.a “no comment”...

Hehehee... ko ingat ko retis nak bagi komen macam tu?? (^_^)


Tiada apa-apa yang ingin dicoretkan.. pastinya u olls akan bosan bila saya asyik berbicara tentang kerja, tentang emosi, tentang diri sendiri, bla..bla..bla.....
 tapi itu salah satu satu tujuan berblog kan? Tempat untuk kita meluahkan perasaan kita melalui jari-jari mengetuk papan kekunci ini...adakala rasa lebih selesa meluahkan perasaan pada papan kekunci ini berbanding bercerita pada orang sbb............

a)      Orang pon bosan bila kita bercerita tentang perkara yang sama! Tapi bila berceloteh disini, orang boleh skip untuk baca cerita-cerita yang membosankan!
 
b)      Blogging is Editable! Kalau kita berbicara & terlepas kata, takut menyinggung perasan orang pulak. “terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata badan binasa”.

c)       Kita kawal semuanya! Umpamanya kita boleh meluahkan apa yang kita rasa tanpa henti, tanpa ada orang yang potong line kita..hehehe...
d)      Kita boleh menaip bersama emosi. Bayangkan sekiranya kita bercerita dengan emosi (sambil menangis), agaknya orang faham tak apa yang kita luahkan??? (^_^)
e)      Be creative. Setiap cerita kita, kita boleh sertakan bersama gambar-gambar yang mengeksperasikan perasaan sebenar kita (melompat ke, menonggeng ke..) @ gambar-gambar memori kita (kalau kita pergi bercuti @ melawat ke mana-mana).

Sejauh mana kebenarannya?? Tepuk paha Tanya diri sendiri.. hehehee..

#sudah tentu lain orang lain pandangannya.. Ini cuma pandangan dari mata saya yang melihat secara kasar sahaja.. (mmmmm..boleh ke melihat secara halus??? Orang halus???opss!!!)


No comments:

Post a Comment