hit me!!

Wednesday, October 10, 2012

sedikit panduan untuk petite.. Sket je....

Assalamualaikum....

arini saya nak nak kongsi sedikit info pasal petite fesyen...
almaklumlah saya ni kan petite..
tapikan...... saya bukannya kaki fesyen...huhuhuuu...

*sebenarnya untuk rujukan saya & marilah kita berkongsi bersama...

Saya bukanlah kaki fesyen & pakar fesyen, jadi saya cuma ingin berkongsi tentang fesyen petite yang saya dapati dari Mr. Google....

enjoy the pictures ::::

Bagi saya, pemakaian sebegini haruslah dieelakkan ok.....

 kalau korang jenis rendang/chubby, pastinya korang akan nampak bantut...

bagi saya, menampakkan korang lebih pendek...

o...tidaklah potongan seperti ini...





lebih menarik jika top & skirt dari nada yang berbeza untuk 'meninggikan' tinggi korang.

yang boleh korang jadikan panduan.... :::::






#pemilihan material juga penting untuk golongan petite ini... Saya mencadangkan agar korang memilih material yang ringan seperti chiffon etc untuk menampakkan korang lebih 'ringan' tidak 'padat sekiranya korang ingin memakai dress. Fabrik padat sekiranya untuk gaya kasual korang...


No comments:

Post a Comment