hit me!!

Friday, March 4, 2011

aktiviti seharian selepas berumah & bertangga

*eh, rumah aku xde tangga la...hahaha...

mmmmm....
bila agaknya aku nak aktif berblogging lagi ea??
wa...dahlama aku xberbicara meluahkan ntah apa jer dalam hati ku ini...banyak idea tp masa & keadaan x mengizinkan...

lappy kat ibu lagi..
nak minta tapi..........
aku pny lappy, aku yg bayar BB tp orang lain yg guna.mmm...
(sbb ibu tgh layan FB!)
dahla rumah pon xde tv..huhuhuhuuu..
(*nak minta juga lah!!-tekad hati)


tp masa pon terhad sebenarnya..
 sampai rumah jer maghrib, kena masak, basuh baju, kemas rumah..
al'lillah dapat suami ringan tulang.kadang2 dia tolong basuhkan baju (basuh tangan lagi)..

terima kasih cinta sayang.hehee..

pandai ker aku masak?
soklan cepu gangsa la...hahaa.

okla..dari sehari ke sehari kita mempraktikkan, insyaALLAH benda akan jadi semakin sempurna kan?
kalau x, smpai bila2 pon benda x menjadi.
"parang xkan tajam kalau tidak diasah".

ini diantara menu yang pernah aku masak..

nasi jagung
ayam masak asam pedas
gulai ikan
kerabu mangga
ayam goreng madu
mini pizza
ikan cencaru sumbat
ayam masak sos tiram
ayam masak kicap
ayam bakar mayonis
mushroom soup


sayur2 tu tumis jer......
agak malas, masak sup.hehehee..

jadi ker??
okla untuk first-timer dalam masa 2 minggu ni....hehehe..

gmbar masakan?? xde la...gmbar kawen aku pon xedit lagi apa lagi gmbr lain..huhuhuhuu..
insyaALLAH, ada kesempatan aku upload masakan2 aku ea..hehee..

so, rujukan aku??
kat sini la....


try la...byk resepi menarik yang ada..kalau korang ada resepi2 yang menarik untuk dikongsi bersama, bolehla korang post kat sini... apa yang menarik juga kat web ni sbb dia ada gmbr hidangan.so inspired me to do that recipe! really, korang tgk gmbr menarik, msti korang nak cuba juga kan???hehee..

korang klik kat senarai resepi.


 pastu akan keluar page yang ada senarai ni.jadi korang boleh la pilih yang mana 1 korang nak.



sebenarnya cuma minoriti resepi je yang xde gambar. kebanyakannya ada gambar malah terdapat laporan masakan bergambar kepada sesiapa yang telah mencuba resepi terbabit. tapi disebabkan line internet kat ofis aku ni yang x clear, gambar pon susah nak running..hhuhuu..


waktu2 petang mesti line mcm ni.. tiap 10 min mesti disconnect...
macam tau2 jer time aku untuk curi tulang.huhuu.. almaklumla, dah nak balik.. petang2 pulak tu..mesti rasa M nak buat keje..huhuhuu..

ok la, nak buat keje..
(*sambung post yang tergendala.sepatutnya publish semalam tp....line xclear kan...sambung la arini...)


No comments:

Post a Comment