hit me!!

Friday, March 4, 2011

rider vs driver



"sayang, bulan depan bawa kereta ye.."
aku diam seribu bahasa..


mmmm.....
sebelum aku dinikahi lagi aku sudah fikir tentang ini..
namun setelah genap sebulan aku dinikahi, aku masih belom bersedia menukar status aku lagi...

status puan???hehehe..
*itu pon masih dalam keadaan menyesuaikan diri.. (^_^)

status RIDER ke DRIVER..

aku kan LADY RIDER a.k.a Minah Rempit.

ini bukan aku! (^_^)


suatu ketika dulu aku pernah mempersoalkan pada suamiku (kekasihku diwaktu itu),
"kenapa pulak bw keta lagi penat dr bw motor? bw keta kan duduk jer......."

setelah aku merasainye sendiri, kini aku sedikit memprotes sekiranya disuruh menaiki kereta..huhuhu..paling x boleh blah sbb nak harungi jammed.. ati memang panas apabila melihat kakimotor mencelah kereta kita dikala kesibukan jalan raya.huhu..aku rasa nak tekan2 jer pedal minyak tu, langgar jer keta depan..hahahaa..

so, mcmaner ea?



sesungguhnya aku masih belom bersedia untuk menghadapi jammed setiap hari...letih wooo......
aku berusaha untuk mencari keje yang lebih dekat namun masih belom membuahkan hasil lagi..

jadi, kesimpulannya.....................

"sayang, selagi belom ada isi kat perut ni, angah naik motor dulu yea..."
permintaan yang agak sukar baginya namun masih boleh dibincang.

"kalau boleh biasakan naik keta la..time management. set masa, xde la slalu dtg lewat kalau naik keta tu.."
"bulan ni xboleh la sayang, budget xcukup.."
"yela..tapi bulan depan bw keta tau...."
"ok.." aku dgn nada terpaksa.. (-_-)


*kawan aku siap hasut lagi....
"ko beli jer motorbike..."

mm....mcm ni boleh ker?????
huhuhuuu...





2 comments:

  1. die sayang kat ko tu... dulu lain,skrg dh jadi bini org, bahaya nek moto lagipon....
    --------------------------------------------------
    WOW! JOM tengok apa yang terrrpanjang dan terrrhebat kat KatekateKite tuu??

    ReplyDelete
  2. thanks dear....
    cuma aku xready lagi nak harungi jammed....huhuhuu...
    lagipon kos keta berganda2 compared to motor.

    ReplyDelete