hit me!!

Wednesday, March 2, 2011

SANCTUM - suspense movie....


"sayang, jom tgk movie....."
"ada crita best ker?"
"entahla...ala, jomla..dah lama x tengok movie.. :-( "
"yela2..."

YES!!!!!!!!! (^_^)

mmm.. I AM FOUR? 127 HOURS? SANCTUM?
mana 1 ea?

tgk SANCTUM la... base on what?
James Cameron ...

filem avatar cukup memberikan gambaran yang jelas tentang hasil kerja beliau.jadi, aku berani amik risiko untuk cerita SANCTUM ni... (^_^)

balik keje ari Sabtu aritu, bergegas aku merempit p The Curve untuk beli tiket.Itu yang best & dekat dengan rumah aku..Jusco Kepong hanya menyediakan SANCTUM 3D sahaja..

So, inila hasilnya..

Date : 26 Feb 2011
Location : Cathay, The Curve
Time : 10.15PM

Sinopsis:

Bermula pengembaraan dalam penerokaan sebuah gua yang giler besar la. Penerokaan ini dijalankan oleh seorang peneroka gua professional yg bernama Frank sambil ditemani anaknya, Josh, pembantu2 beliau diantaranya Crazy George, J.D, Liz, Judes, Luko dimana ia ditanggung sepenuhnya oleh Carl. Pengembaraan ini turut disertai oleh kekasih Carl, Victoria yg mempunyai pengalaman dalam pendakian bukit malah pernah menyertai sesi mendaki Everest.

Pengembaraan yang bermula dengan aksi menyedihkan apabila salah seorang pembantu Frank iaitu Judes mati akibat kebocoran pada tong oksigennya ketika menyelam menerokai gua itu. Tanpa disangka, ribut taufan melanda pantai dimana saluran yang terdapat dalam gua itu berhubung dengan kawasan pantai yang berhampiran. Keadaan bertambah parah apabila mereka putus hubungan dengan pihak kawalan diluar gua.

Mereka berusaha menyelamatkan diri apabila mengetahui tentang ribut yang melanda. Mereka cuba mengharungi derasan air yang melalui saluran didalam gua tersebut yang mana menjadi laluan keluar/masuk mereka. Sedang asyik Josh & Luko menahan batu dari menutupi laluan mereka, tetiba satu bah telah menolak batu dan momentum itu telah mengakibatkan Josh & Luko tercampak serta laluan keluar/msuk mereka tertutup serta-merta. Akibat dari momentum itu, Luko telah tecampak mengenai dinding gua beberapa kali menyebabkan tulang-tulang nya patah teruk. Apa keputusan Frank tentang Luko? Walaupon mendapat tentangan dari Josh, namun itulah keputusan yg terbaik untuk mereka disaat kecemasan itu.

Kewibawaan Frank sebagai ketua pasukan tercabar apabila mereka berenam tersangkut di dalam gua tersebut dan terpaksa mencari jalan keluar bagi menyelamatkan diri sebelum gua  itu ditenggelami air. Malah tugasnya semakin tercabar apabila terjadinya kematian seorang demi seorang dikalangan mereka.

Siapa yang terselamat akhirnya? Filem yang penuh debaran. Confirm xrugi korang p tengok terutama kepada individu yang suka pada filem2 yang mencemaskan. Agak kurang berfikir namun degupan jantung bergerak dengan pantas menanti setiap jalan cerita.

Rating aku 4/5..


jom layan diantara scene yg terdapat dalam filem ni.....

Frank & his son, Josh









jom layan thriller ni..............


selamat menonton...


No comments:

Post a Comment