hit me!!

Saturday, March 26, 2011

be a driver for 8 months instead of rider...


sudah bertukar......
changed already!

pada awalnya memang aku keberatan hendak membawa kereta..ala, setakat lubang-lubang tu aku boleh elakkan lah.aku bawala motor slow-slow... janganlah merempit lagi... (^_^)

tapi, sejak aku baca satu artikel ni (maaf, aku terlupa link dia) berkenaan trimester pertama dimana ketika ini pertumbuhan/pembentukan jantung serta organ-organ bayi berlaku. oleh itu, tahap persekitaran ibu-ibu mengandung amat penting agar pembentukan ini akan berlaku dengan sempurna. persekitaran ibu amat memberi kesan terhadap pembentukan ini.

sejenak aku terkesima..
'kalau aku bawa motor, semua asap aku hidu.. asap motor, lori, kereta, kilang, pembakaran terbuka. belum lagi asap-asap rokok.macamane baby aku nanti?'

sejak itulah aku p keje menaiki kereta dengan rela hatinya.. demi masa depan baby ku...walaupon aku terpaksa mengharungi jem tiap-tiap hari, demi anak umie, umie sanggup sayang....

No comments:

Post a Comment