hit me!!

Monday, March 14, 2011

nak ngumpat sikit..

as salam...
arini aku nak ngumpat sket..
'baby, jangan ikut perangai umie ni tau!'
pesan sket untuk dalam perut ni... (^_^)
almaklumla...kan x elok ngumpat2 masa mengandung.
tapi disebabkan aku rasa tak boleh blah dengan perangai engineer sorang ni, tu aku nak ngumpat.

engineer lelaki tapi kalau bab menyibuk tu, kalah perempuan..
ofis dia kat level bawah. tapi sanggup datang naik atas semata nak usha aku buat apa.arini sekali jer la.tapi kadang-kadang tu sampai 4-5 kali. meluat aku...

nak dijadikan kes yang aku bengang sangat ni adalah sebab dia menyamar.
pada mulanya dia meminta aku untuk tanya pada bos mengenai kerja. pastu aku sound la bos tengah tidor. dia sound aku balik,
"saya tau boss tengah tidor, awak janganla cakap kuat-kuat".
'eh, apa masalahnya pulak. kat ofis aku ni berdua. aku & admin sorang. admin tu pon tau boss tengah tido.'
"takpe la.nanti awak tanya dia bila dia dah bangun,"sambung dia lagi.

dijadikan cerita dia ni bukanlah penyabar mana, & ingatkan aku sengaja melambat-lambatkan kerja. dia telefon ofis aku, menyamar jadi orang lain untuk bercakap dengan boss (dalam erti kata lain dia nak check boss tu dah bangun ke belom). dah tu, aku pas kat admin sebab aku xboleh sesuka hati pas call kat boss.lagipon boss aku masih tidor.

pastu admin aku cakap kat aku engineer tu yang call, bukannya orang lain. marahla aku.. engkau tu tak reti nak sabar ker.............
tapi dalam hati je la...aku pendam je..

bila boss aku dah bangun, aku tanya boss aku pasal dia nak tanya tu. tapi aku tak la cakap mamat tu yang suruh tanya. boss aku terus pergi kat dia untuk check balik. pastu aku jumpa la boss bila boss dia dah masuk bilik dia.

"i already amend this coil. thanks. good job," boss

hehehee.. alhamdulillah.. tak pasal-pasal aku yang dapat nama pada boss, walhal dia yang tolong check benda tu.. (^_^)

ok, saya mau pulang...

#moral of the story : bersabar yea..



No comments:

Post a Comment