hit me!!

Wednesday, March 10, 2010

~~ :: entri beremosi = x sedar lagi ker??!!! :: ~~

[ entri yg penuh emosi, bermain hati & perasaan. & disebabkan ianya penuh dengan perasaan yang terluka, tiada gmbr yg disertakan bersama...]



sebenarnya aku xtau nak mula dr maner.....dah lama aku pendam aper yg aku rasa...bertahun....tp xjuga berkesudahan.. (T_T)

dah lama aku makn hati dgn si dia...si dia yg patut ku hormati, patut ku sanjungi, patut ku sayangi tp..argghh........aku letih...!! semakin hari aku semakin benci, semakin cuba ku hindari tp aku tidak sesekali patut buat begitu kerana...... semakin aku membencinya...semakin aku menghindarinya, semakin dekat la aku kepada kemurkaanNYA...semakin dekatla aku pd azab api neraka...

teruk? sadis? sinis? pening? aku tau mesti kalian xphm dgn luahan aku...tp aku tiada tmpat utk mengadu...utk aku luahkan...insan yg sepatutnyer menjadi tempat pengaduan serta luahan segala permasalahan serta isi hati ku ini adalah org yg sama ingin aku hindari setiap hari... (-_-)

si dia slalu meluahkan permasalahan dia antara kami kpd ku dgn alasan hny aku tmpt utk dia mengadu...tp sedarkah dia bahawa segala permasalahan yg timbul, yg tercetus adalah bermula dr dia?? segalanya berpunca DARI DIA!!!! sekian lama nya.....bertahun sudah... semuanya disebabkan dia!!!!! adakah dia tidak sedar @ berpura2 tidak mahu mengambil tahu???AAARRGGHHH..............!!!!hipokrit!

dia?? hny pndai mengadu, hny pandai mencari kesalahan org lain, hny pandai menceritakan keburukan org lain..sedangkan segala keburukan itu juga adalah berpunca dr dia!!!!! segala disebabkan dia.... wahai insan yg patut ku kasihi, sedarla wahai sayangku....

ingin skali aku menyedarkan dia tp aku tiada daya ya ALLAH ya tuhanku..acapkali aku ingin menyedarkan, hasrat aku terbantut apabila aku memikirkan perasaan dia..apabila aku memikirkan hati dia, perasaan dia, semua itu mencantas segala kehendak ku! aku tewas......aku tidak mempunyai keberanian sekuat itu lagi...

bukan aku sahaja yg merasainye namun dikalangan kami juga begitu...malah ada juga terpaksa buat tidak endah kerana tidak sanggup menanggung beban di bahu masing2...

Ya ALLAH ya tuhanku...aku sedar bahawa ENGKAU tidak akan hadirkan ujian ini keatasku sekiranya aku xmampu utk menanggungnya....justeru itu, berila aku kekuatan utk menghuraikan segala permasalahan yg timbul agar keadaan kami tenang seperti dahulu...sepeti bertahun dahulu [wlupon tidakla sebahagia mana namun tidakla seteruk ini...]...hny kepadaMU ku pinta segalanya....

berila aku kekuatan utk menyedarkan nya tanpa menyinggung hati & perasaannya sekaligus tidak menderhakai nya.......

sesungguhnya aku tidaklah pandai bermain madah ketika berbicara. maka aku pohon agar ketenteraman, kematangan, keikhlasan itu milikku disaat aku bertentang mata dgn nya. aku juga berharap agar kelancangan lidah ku ketika berbicara mampu utk dikawal agar dia dpt memahami sgala isi hatiku mewakili yg lain tanpa mengguriskan hati si dia...

sekira gurisan itu perlu utk menyedarkan dia wahai tuhanku, Ya ALLAH yg maha pengampun, aku pohon agar bialah ianya pada tahap serendah yg mungkin...

hanya pada MU ku pohon sgalany YA RABBI YA AL-AMIN....




2 comments:

  1. uish~ awat yg stress sgt ni???
    PMS kot? emosi sedikit t'ganggu..ileks k..

    ReplyDelete
  2. xla.... xkan pms bertahun....
    dah lama sgt pendam... dah xbley blah....

    ReplyDelete