hit me!!

Friday, December 4, 2009

~~ [ aunty zura's wedding ] ~~


gambar...
pictures...
gambar...

tu jer yg aku post..
haku peduli aper... [sbb aku suka amik gambo..] =D

harap, readers aku xbuhsan la...

kali ni aku nak post gambo lagi....
kali ni gambo ms makcik aku kawen...


date :: 11 OCT 2009
location :: ijok, berjuntai bestari, selangor..
[my granny's house la..]

.:. dah lamer?
aizan xkisah...
la..kan aku bz dgn final, fyp lg, present lagi, report lg... huhuhuuu...
la ni free, aku post la 'khazanah' aku nih.. ;-)

*
**
***
****
*****

hurrmm.....
bl agaknyer aku berpeluang jd raja sehari plak?huhuuuu...
isteri ke2 leh x?? 0_0




the brides... =D

[ pakaian jawa :: tradisi kami ]


[ pakaian korea ]

[ pakaian jepon ]

with her hubby = my uncle... =)



gambar pengantin xyah letak byk2 ea... klu aku yg kawen, lain la citer kan? ngee..ngee..ngee...
so, aku nak coretkan antara aktiviti yg berlangsung sepanjang majlis tu berlangsung dimana mengikut adat jawa ijok... =)
[ bukanla adat maner sgt cuma trend masa skrang jer... =) ]



m a l a m b e r i n a i . . . . . .


marhaban dikala penagntin sedang disolek utk upacara tepung tawar...

anak buah aku yg menyibuk dekat moyang dia...
tagged :: bertudung putih dari kanan
- my aunty, my sister, my niece, my granny

.:. semua ada...dr nenek ker cicit.. =)


makcik2 aku yg sibuk posing wlupon tgh rewang sediakan makanan utk tetamu...
.:. fulfill jer aper yg xcukup... ^_^
[ rewang = gotong-royong ]


aksi2 sementara menunggu pengantin bersiap...

sibuk si budak kecik ni suh adik aku ikat rambut dia...

ketika apish tgh 'dating' dgn syaza...
[eh, leh ker??? syaza adalah ibu saudara = aunty apish.. ]

my cousins..

apish mula buat perangai...

hhuuuuaarrgghh......
minah ni tau aku nak shot gmbr dia tp dgn slambernye...
huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuaaaaarrrrrgggggggggggg...

si adik sibuk nk main kat lua ...

tgk tu....
umie dia? 'xkuasa aku nak melayan ko apis.....'


h a r i p e r s a n d i n g a n . . . . . . . . .

rewang di pagi hari..
.:. actually lagi ramai tp aku lupa nak amik gmbr... terlewat sket gmbr yg aku amik....heheee.. =)

tukang2 masak... =)

mastermind of planner kepenatan... heheee...

" air.....air...air...."
mcm laku jer pakcik aku [baju merah] jual air dia nih...huhuhuu..
konpius........
ni kenduri kawen ker pasar malam... (^_^)

eh, abg botak....
i love u... =)

makan beradab by mak usu..

aksi apish sementara menunggu pengantin sampai...

adriana putri hanie wif her granny..

dia datang...dgn lenggang lenggoknyer... =)

para tetamu yang hadir...

tgk aper tuh kak?
khusyuk smacam jer.....

oo..ada cabutan bertuah rupernyer.....
cabutan utk org rewang sajer yea.... =)

my uncles main2 air lah....
kemas time.. =)

sempat posing lagi...

sempoi la abg napi dgn pua chu kang tu... =)

masing2 yg kepenatan...

kawah nih mmg sengaja disimpan utk dibasuh oleh pengantin.... =)

b u l i t i m e . . . . . .

kawah sedang dicuci...
hahaaa....
gosok...jgn xgosok....

sambil cuci kawah pon sempat berbincang....
tgh bodek nak minta pengantin blanjer kfc... ;-)
korang rasa dapat x?


sian pakcik aku basuh sensorg...
cool la pakcik jijun!!!

uiissh...saper pny keje la ni??
aku ea?hehehee...


hoyeayyy.... dpt kfc!!!!!

buka adiah time...

karaoke pny olang wo.....

diantara golongan adam yang terdapat dlm family aku..

golongan hawa...


kedua2 nyer....


meriah x kenduri kawen makcik aku?
enjoy x?
besh kan??
tahun depan maksu aku plak yg kawen.... =)

so, tggu...................



spEciaL to mR. s


mmm.....
s for what?

sayang...
special...
scandal [ooppss!!!!]
someone...........

this post for someone...
someone yg pernah curi hati ini...
[cewah...jiwang la plak..]
hurmm..itupon klu dia bc.. ^_^

aper yg specialnyer post nih?
xde paper cuma aku nak tunjuk kat 'someone' nie tentang kegilaan aku...
kegilaan aku tentang bergambar dan peringatanku tehadap kenangan kami... =)

.:. kegilaan bergambar :: utk gmbr kat sini jer brp keping aku shot smp abg botak pon geleng kepala..



dataran pahlawan?
knp dgn tmpat nih?
^_^
terdapat sebuah kenangan dan biarla kenangan tu menjadi ingatan yg indah buat kami... =)


Thursday, December 3, 2009

~~ [ M.E.L.A.K.A ] ~~

hyee................
lamernyer xblogging....... huhuhuuuu...
arini aku nak post 1 bnda..
klu aku post mmg berlambak gambaq..aku kan kaki bergambar...lalalalalaaa..~~~~
kali ni aku nak post gmbar p melaka baru2 nih... =)
semoga terhibur... [poyo nyer...]

location :: dlm lori, atas highway, sekitar melaka
date :: 26 & 29 nov 2009

naper aku p melaka?
kan aku tgh cuti, jadi nak menghilang kan kebosanan aku, aku pon ikut abg botak aku p melaka...sajer buang2 masa.. =)
pastu naik lori lak tu...xkisah wlupon 3jam dok atas lori tuh...dgn buah hati kan...heheheeee...
actually ramai yg xpercaya/terkezut bl aku ckp aku nak p melaka naik lori...
'bia btol minah nih...'
ye la, aku tau xramai girl kat lua saner yg sanggup naik lori tp 'aizan xkisah'... =)
so, aku post gmbr ni sbg bukti yg aku mmg xkisah klu naik lori.. =)
best aper naik lori...cubala korang rasa wlu skali....

knp?

:: sbb lori tggi..
:: stakat nak buat keje jahat [himpit-menghimpit] tarak hal la... ;-)
:: slow [btol2 menikmati pemandangan la..]
.:. kan jauh perjalanan luas pengalaman.....
.:. nikmati perjalanan tingkatkan pengetahuan kurangkan tekanan perasaan... huhuhuuu...


3 hari tau sbnarnyer aku ikut abg botak.. 24,26 & 29 nov...
balik hari..[ulang alik lor..]
penat?
boleh tahan la... aku mmg tgh nak lasak kan bdn aku nih..
preparation utk keje nanti..bidang aku kan dimonopoli lelaki. jadi aku kena prepare bdn[stamina] aku utk seiring dgn depa..fight susah kot, utk seiring, insyaALLAH.... =)

byk lak aku bebel....
jom la tgk pics yg aku dah amik nih... =)

have fun...


::::: 2nd day :::::


haku yg ghemokkk!!!!


in the lorry.. besh!!!!!!!


muka maintain jer.....
cover macho la bro... ;-)






skali....
huuuuaarrggghhhhh...........
hurrmmmm...
baru nak p kut, bukan otw balik..huhuuuu...




hoyyeeaay..... dapat kipas free...
kami lalu tol jln duta, then pihak cimb sudi menaja 2 ketol kipas & 2 ketol suratkaba..

botak :: xyah kita beli suratkaba lg.. =)


menghilangkan mengantuk...
ciannye dia letih...
klu la aku leh bawa lori.. =x


otw balik kl... perrgghhhh....
jammed teruk giler!!!!
hahahaaaa....padan muka...
nasib baik bukan lane kami.. =)
xde xcident pon...biasala..
raya haji, masing2 sibuk nak balik kg....
aku jer sibuk berjalan dgn abg botak.. lalalaaaa..~~~~

***
***
***
***
***

::::: 3rd day :::::


time dah smp tmpt keje abg botak...

location :: new jusco melaka [nearest tesco melaka & melaka sentral]


ah lok @ botak's supervisor :: nanti r..u ajak ad bw u p jln2 kat pantai..kasi pusing 1 round..
[kata ah lok kpd ku..]
ad @ botak :: saya mau pigi a'famosa la lok...
ah lok @ botak's supervisor :: okey2...
aku :: [hny mampu tersenyum...] =D


taraaa....eh, blom smp g...
time ni tgh pening nak cari a'famosa... huhuuuu...

samseng kg pinang sebatang..huhuuuu..
cuma dlm gmbr ni berkepala botak... =)


tercapai juga hajat abg botak nak naik beca... =)
p mane? p a'famosa la... =)


nah pak, ini tipnya......
eh, melayu la, bukan indon.. =)


dalam kota keriangan...eh, kota a'famosa la... =)
[self-timer]
xde saper sudi amik gmbr kami..huhuuu...
[sbrnyer kami malu nak minta tolon org lain.. =) ]


klaka aku tgk abg botak time ni...
skali pndg mcm budak-budak da.... heheheeee........


view from the top.....


at the top.. =)


tepi a'famosa..


dpn a'famosa..




candid... =p


xpro btol la cameraman nie...
tgn xbedung.... heheheee....


at the top.....


in front of a'famosa..




nak naik tp xsempat...dah kol 5, kena balik kl..huhhuuuu.... =(
so, amik gmbr dgn bnda ni pon kira ok la... =)

abg botak :: lainkali kita naik yea sayang.... =)
aku :: =(


otw balik, dalam lori...
ni namernyer btol2 xde keje... =)


abg botak hyn mampu geleng kepala jer tgk aksi aku...
ye la, gmbr signboard pon nak amik gak....
haku peduli haper...lalalaaaa....~~~ ;-)


hoyeayy... sempat pon amik....
[sedangkan lebih 6 x aku lalu dpn bnda ni... =D ]

otw pulang.....
[gmbr ghemok aku lg..huhuuuu...]





muka tensen sbnrnyer + letih..


hilangkan tekanan jiwa... heheee.... =)

sebelumnye aku sibuk amik gmbr,gelakkan org,, time nih, terkena batang hidung sendiri...huhhuuuuu..
traffic jammed....

al'lillah xteruk maner...hny teruk kat highway jer....
masuk kl, jln clear... =)

duration ::: 4hours... huhuuuu...
naik lori kan..kira orait la tu... ;-)


lihatla kenderaanS dibelakang kami...
byknyer......





ni lak kat depan..

gmbr stakat ni jer....
harap kalian terhibur.. heheee...

ni pon stop lps abg botak marah aku...huhuhuuuu...
yela, asyik bergambo jer..... =)
baru dia tau awek dia nih giler bergambor... heheee...