hit me!!

Saturday, March 26, 2011

be a driver for 8 months instead of rider...


sudah bertukar......
changed already!

pada awalnya memang aku keberatan hendak membawa kereta..ala, setakat lubang-lubang tu aku boleh elakkan lah.aku bawala motor slow-slow... janganlah merempit lagi... (^_^)

tapi, sejak aku baca satu artikel ni (maaf, aku terlupa link dia) berkenaan trimester pertama dimana ketika ini pertumbuhan/pembentukan jantung serta organ-organ bayi berlaku. oleh itu, tahap persekitaran ibu-ibu mengandung amat penting agar pembentukan ini akan berlaku dengan sempurna. persekitaran ibu amat memberi kesan terhadap pembentukan ini.

sejenak aku terkesima..
'kalau aku bawa motor, semua asap aku hidu.. asap motor, lori, kereta, kilang, pembakaran terbuka. belum lagi asap-asap rokok.macamane baby aku nanti?'

sejak itulah aku p keje menaiki kereta dengan rela hatinya.. demi masa depan baby ku...walaupon aku terpaksa mengharungi jem tiap-tiap hari, demi anak umie, umie sanggup sayang....

bz week!

minggu yang cukup bz...
agak keletihan sehinggakan tiap hari aku asyik memikirkan tentang MC!
keje yang extravaganza kat ofis tu sampai tiap-tiap hari aku balik rumah kol 8 then 6.30am dah kena kua p keje... dengan alahan lagi. yup, semakin kurang tapi i am still in first trimester.. teruk lagi.. *sigh*
nasib baik hubby banyak memberikan semangat, kata-kata perangsang...
dan nasib baik dia sangat cukup memahami...

memang keje rumah banyak yang dia settle kan lah..kesian dia tapi aku dah tak larat....maaf sayang.....

Monday, March 21, 2011

sorry

entri kali ini berkaitan dengan entri sebelum ini yang mana aku memberitahu bahawa aku mendapat hasil positif untuk UPT. mungkin ada diantara Silent Readers aku adalah dikalangan saudara atau mempunyai persaudaraan dengan aku walaupon aku tidaklah mengharapkan mereka membaca blog picisan aku ni.

maka, ingin aku meminta maaf kepada kalian sebab aku tidak memberitahu secara rasmi kepada kalian tentang berita gembira ini. alasan aku? biarlah aku pastikan berita ini dengan membuat scan pada perutku ini. waktu scan yang terbaik adalah antara 6-7 minggu iaitu minggu depan. apabila segalanya sudah pasti, aku akan memberitahu kalian semua. bukan niat untuk menyembunyikan tapi sekadar menantikan kepastian.

harap kalian memahamiku.......



# just can't wait for next week! (^_^)